TIPS UNTUK PENJAGAAN LAMAN

Berkebun adalah satu cara untuk de tekanan-bagi kebanyakan kita. Jika berkebun adalah salah satu hobi anda dan anda tidak mempunyai banyak masa untuk meletakkan jam dalam menjaga taman anda, di sini adalah beberapa tip bagaimana untuk menjaga taman anda kelihatan sebagai hijau yang anda mahu dan berbangga dengan mempunyai jari hijau!


Jika anda mempunyai rumput, dan anda mahu menjimatkan masa untuk perubahan setengah tahun tumbuh-tumbuhan, pergi untuk pokok-pokok dan pokok renek atau rendah. Pergi melalui nurseri tempatan dan meminta cadangan mereka kepada jenis tumbuhan yang memerlukan penyelenggaraan yang kurang. Ia akan menjadi mudah jika anda sentiasa perlu menyembur racun serangga untuk menghapuskan serangga yang mendiami pada batang tumbuhan '. Tumbuhan yang menarik parasit dan serangga akan menyebabkan anda begitu banyak masa untuk menjaga mengekalkan yang tinggi akan menyebabkan anda untuk mendapatkan menghapuskan sepenuhnya jika ia adalah itu satu proses yang memakan masa.

Adalah bijak untuk menanam dalam kumpulan. Bagi besar tumbuh-tumbuhan, loji dalam kumpulan 5-10, dan untuk loji yang lebih kecil, tumbuhan dalam kumpulan 10-20. Ini adalah untuk mengelakkan daripada terpaksa menghabiskan begitu banyak masa di sekitar menyiram mereka. Tumbuhan renek juga baik kerana ia boleh digunakan sebagai sempadan dan ia meniru bahan semulajadi barisan tumbuhan. Menghadkan tumbuhan penyelenggaraan tinggi tolak memakan masa menjaga mereka kerana mereka perlu sentiasa dibaja dan dipotong. Anda tidak mahu rumput anda kelihatan seperti filem Jumanji di mana segalanya tumbuh di mana-mana.
.

Menundukkan tumbuh-tumbuhan di sepanjang perimeter kawasan rumput akan menjadikan taman anda kelihatan lebih dipangkas. Ia akan menjimatkan masa anda apabila ia datang untuk bergerak rumput kerana anda tidak akan perlu manuver di sekitar tumbuhan apabila memotong. Anda juga boleh menambah turapan di sepanjang untuk mengelakkan pengunjung dari rosak rumput anda, terutamanya jika anda sedang menggunakan rumput yang khas dibeli dari nurseri. Rumput ini adalah mahal. Tahu tanaman anda supaya anda akan mempunyai lebih banyak masa mengagumi mereka sebaliknya perlu bimbang mereka.

No comments:

Post a Comment